15 July 2008

Hard-en software voor de Pyreneeën

Duitsers kunnen het! En andere Germanen ook. Het viel me al zo op met dat onzalige gereis door Oostenrijk. Dat gaat goed! En nu zocht ik reizen op via de site van de Deutsche Bahn. En één reis boekte ik daar ook, en de andere alleen maar met behulp van. Maar het kwam goed! Ik heb alle treinkaartjes in de bus.



En in de Pyreneeën aankomen is één ding, maar er dwars doorheen stekkeren is weer een tweede. Ik zat al jaren met het vervelende dilemma dat ik wel schoenen vond die de pijn in mijn voeten lang weten uit te stellen, maar dat deze geen enkelsteun geven. Naar Noorwegen verhuizen leverde ongekende mogelijkheden op qua enkelsteun; in elke winkel kan je hier jaktstøvler kopen (jachtlaarzen dus) met eindeloze rijen haakjes op een torenhoge schacht. Helaas willen die maar niet lekker lopen.

In arren moede richtte ik mijn hoop toen maar op internet. Hanwag zelf claimde dat de hanwag Alaska Lady dezelfde is als de Hanwag Yukon Lady, waar ik tot zover op liep, maar dan met een hogere schacht. Ik besloot de gok te nemen die online, dus zonder te passen, te bestellen, gewoon in dezelfde maat als mijn Yukons. Zou goed moeten gaan.

Het toeval wil dat Hanwag uit zijn nek lulde. Die Alaska is alleen hoger als herenmodel! En ik had toen natuurlijk terug kunnen keren naar de Yukon, die tenslotte ook in herenversie verkrijgbaar is, maar om nooit helemaal opgehelderde reden bleef ik toen ik dat hoorde bij de Alaska. En bestelde het herenmodel. Dat hebben ze in mijn kleine-meisjes-maatje!



Zwetend wachtte ik de levering af. Gaf nog wat training in het Noors, om er met de koerier uit te komen. Die bezorgde eerst twee ladenkastgrote dozen, geadresseerd aan ene Stein of zo, maar enige minuten later kwam er een mailtje binnen dat er een pakket voor me was. Dit waren ze! En ze zitten als gegoten! En ze lijken hoog genoeg! En ze zijn, op de schacht na, inderdaad bijna identiek aan mijn ouwe Yukons.



En als het niks geworden was met die schoenen was ik toch gered geweest... de lammen leiden de blinden, of de kreupelen dragen de kreupelen, of zoiets, want ik heb de enkelbraces van Tana geleend. Voor het geval. Die zijn geweldig! Terwijl zij op mijn krukken rondstruikelt kan ik met haar braces de bergen in...

4 comments:

Anonymous said...

Gefeliciteerd!

Ik ken het euvel... uit arren moede heb ik een paar jaar geleden mijn uit elkaar vallende Meindls (ja, die uit 1999) laten verzolen, omdat ik geen geschikte vervangers kon vinden... maar the search goes on!

Kom je onderweg naar de Pyreneen nog ff slierten?
Of moeten we naar het noorden komen fietsen? Je
woont nu bijna dichterbij die lange uit het noorden :)

Groetjes,
"(Nog een beetje) Potige" Smurf

Margot said...

No rest for the wicked!
Ik kom alleen door NL heen rennen, dus geen gesliert.

Maar, jij woont in een echt land met echte winkels! Raar dat jij ook niet aan schoenen komt.

Maar ik ben er nu uit! Doe een man na en al je problemen zijn uit de wereld!

Anonymous said...

Geweldige tip!

Ik ga gelijk ook een man na doen.

Frappa!

Marijn

Margot said...

Moet je doen Marijn! Voor je het weet loop je ook op hotte schoenen rond...