17 July 2007

Meubelmaker door het dolle

Gisteren leek me de tijd gekomen om een kast te maken voor luie liefhebbers van zut. Een kast voor verhuisdozen! Ja lach maar. Zo zonder berging waar die dingen in passen moet je wat. Eind van de maand moeten alle dozen uit het huis van Knut en Martha weg zijn. Geen zin om dan alles ook echt uitgepakt te moeten hebben. Dus nu staat er een kast in de slaapkamer waar met wat onelegant proppen 8 verhuisdozen in kunnen! Ik had een woeste bui en ik heb al het hout (3m2) in één keer op mijn fiets de heuvel op gezeuld. Overigens word ik al overmoedig en heb ik al een plank aan poeier geschroefd. Maar nou ja, wat is een plank. En het was ook nog even goochelen dat ding, eenmaal af, vanuit de garage in de slaapkamer te krijgen. En ik had het een en ander aan manouvreerruimte in de slaapkamer al aan andere dingen opgeofferd. Maar het lukte!

En dan asap de planken die ik overheb uit Amsterdam ombouwen tot een kast voor in de hal. De hal heeft een kopse kant met net 20 cm ruimte voor de deur naar de rest van het huis begint, en je de boel moet vrijhouden. Laat ik nou net 11 planken van 20 cm breed hebben. En in zwart, dat in de rest van het huis niet staat, maar wat daarzo in de hal weinig kwaad kan. En ik had bij het leger des heils een klerenkast op de kop getikt, maar er ontbreekt een plank, en daar wil ik nog een vervanging voor in de plaats zetten. Das dan een zwarte plank (of twee!) in een witte kast maar een kniesoor die daarop let. En dan ben ik even klaar met houtwerk.

Dan moet de electriciteit. Mijn staande lamp zit op een wat twijfelachtig stopcontact aangesloten, en daardoor knallen de lampen bovengemiddeld vaak stuk. En in de slaapkamer heb ik nog geen bedlampje. En mijn monstrueuze Amsterdamse hanglamp kan op zich hier ook wel hangen (al gaat dat wel vragen om hun hoofd stotende lange types) maar als ik daartoe besluit moe ik hem ook wel aansluiten natuurlijk. Dergelijks! En de lampen die toevallig in de muur zaten zijn er ook al mee opgehouden. Zo alles bij elkaar heb ik zo mijn twijfels bij de kwaliteit van de algehele bedrading en wat daar bij komt kijken. Maar das voor als al het houtspul zit. Maar het gaat best rap!

No comments: