12 May 2007

Shop till you drop

Zo, mijn 1e zaterdag hier. Ik had de vrijdag al aagegrepen om allerlei zeer prozaïsche dingen te kopen zoals pleepapier, wasmiddel, afwasmiddel, een waslijn, en dergelijke zut. Moet ook gebeuren, dat huis is praktisch leeg. Maar nu zaterdag tijd voor een echte shopping spree! Ik heb een telefoon gekocht. 0047 93655351. De Nederlandse heeft nog twee streepjes batterij en dan issie dood tot ik de oplader gevonden heb, ergens in EEN doos op de zolder in Amsterdam. Dat ding had trouwens al ernstig kuren: tijd voor een nieuwe! En met deze kan ik mijn sociaal leven hier wat vergemakkelijken. (Marieke: tis een Nokia, mag ik nou blijven?)

Verder kocht ik een headset. Meteen skype geïnstalleerd! Nog wel even uitproberen. De testcall suggereert dat mijn microfoon iet aan staat, maar ik kon wel het opgenomen bericht horen. Ik hoop dat veel mensen hun skypenaam doorgeven, dan kan ik het snel uitproberen! De mensen wiens en wier foons ik probeerde namen niet op dus echt uitgeprobeerd is het niet. Overigens is mijn skypenaam margot.saher. De originaliteit van deze naam zal menigeen doen omverstuiteren vermoed ik. Maar een kniesoor die daarop let. Wie binnekort gebeld wordt door een spookbeller heeft mij misschien aan de lijn, met imperfect werkende microfoon.

Verder heb ik nou ook een thermosfles, opdat ik niet per werkdag 2 uur verlies aan op en neer lopen naar het keukentje. En ik kocht een regenbroek. Mijn lelijke is niet mee; die is nogal groot en hij was aan het verslijten, wat de lelijkheid niet aantastte maar de waterdichtheid wel. En boven de poolcirkel zijn kleren wel iets om enige aandacht aan te besteden. Verder heb ik nou een fietsslot (de initiële was geleend) en wat penseeltjes voor foramwerk.

Wat ik ook heb: kaarten van de omgeving! Vandaag zal het er wel niet meer van komen maar morgen heb ik vast wel tijd voor een verkenning. Mijn fiets is in topconditie: ik ging naar de ijzerhandel voor inbussleutels en steeksleutels opdat dat wat er eigenlijk aan gebeuren moest ook gebeuren kon. Maar de kerel achter de toonbank stond erop ter plekke alle euvelen te verhelpen. Hij heeft me niet het niksigste inbussleuteltje verkocht. Maar als ik nog es wat nodig heb ga ik daar heen. Ik sta in het krijt.

Ik moet ook nog even weekendboodschappen doen. Ik meen dat de supermarkten hier op zondag dicht zijn. Ik heb trouwens de fout gemaakt even uit te rekenen wat een halve liter blik lokaal bier hier kost in de supermarkt. 3 euro... Noorwegen in your face! Maar dat zij zo.

Als morgen een omgevingsverkenning erin zit gaan er ook weer nieuwe foto's op de site! Nu heb ik nog even niets woests.

3 comments:

Roelof said...

Margot, je headset werkt! Je stond op mijn voicemail, prima verstaanbaar...

Anonymous said...

Hoi Margot,

Dank voor je schrijfselen, we zullen het blijven volgen.
Zelf vertrek ik over 48 uur naar India voor een week. Daarvoor hebben we ons 2 Skype-accounts aangemeten:
Aernoud.Olde
Saherolde

Je begrijpt wel welke account je moet hebben als je Petra wilt bereiken.

Zou je je Skype-naam per email aan ons door kunnen geven ?

groet, ook van Petra,

Aernoud

Anonymous said...

Ik heb je nummer! En skypen is voor nieuwe mensen, niet van die neanderthalers zoals ik...later wellicht weer.

Grz< M!